En liten blogg om mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Min viktresa!

Av Anniz - 24 februari 2012 18:49

Ja, snart är det 1 år sen jag påbörjade min resa till att operera mig. Påbörjade min diet den 11;e april 2011, då vägde jag 120 kg. Helt sjukt! Men jag har som MEST vägt 135 kg, då jag var ihop med Marcus(2004-2006). Men iallafall...Började då med Modifast(som Nutrilett, fast större "portioner"), skulle lyckas gå ner 10 kg innan 19;e maj. 2;e maj var jag på möte med läkaren, sjuksköterska & narkosläkare, för att kolla om jag skulle bli godkänd. Ställde mig på vägen - jag hade bara 2 kg kvar att gå ner! Helt sjukt, jag blev eld & lågor. Och blev godkänd!


19;e maj åkte jag & syster ner till Lund, 6-tåget från Göteborg(om jag inte minns fel). Övertrötta, nervösa & hungriga som as, så fnissade vi oss hela vägen till Lund. Tog bussen till Bariatric Center & letade en stund efter ingången(var inte särskilt bra skyltat!). Nervösa som fan, satte vi oss i väntrummet med våra packningar & slöläste lite tidningar som vi köpte på vägen. 

Först ropade dom upp min syster, dvs att hon skulle opereras före mig. Vi hade en operation mellan oss, så jag behövde ju inte vänta SÅ länge...Men när det blev min tur, så trodde jag att jag skulle kräkas. All personal var underbar & lugna, men var ändå livrädd! Höll på att börja gråta sekunden jag kände narkosmedlet i armen, men hann somna innan dom kom, vilket jag är tacksam för idag!


Och när jag vaknade upp, så var mitt nya liv igång! Jag hade överlevt en GBP, vilket typ alla gör :P Man är ju livrädd, för dom sa att det fanns en liten dödsrisk. Men jag valde att chansa där...Vad vill jag hellre? Vara tjock & dö av det i förtid, eller chansa & dö där? Innan jag ändå skaffat familj? Men ja, det gick bra!

Nu är det då 9 månader(SHIET) sen jag gjorde operationen. Och jag är  nu nere på 80 kg :) Se på bilden bara! Har dock ingen bra före-bild...Får väl snoka runt bland syskonen om dom har någon bra!

 

Inte för att jag ska förespråka "Bli så fet att du får göra en GBP", men jag tycker att det var värt det :) Jag mår bra, håller fortfarande på att gå ner & känner att detta var något bra. För jag kanske kommer leva 10-15 år extra tack vare detta :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniz - 24 april 2012 13:46


Ja...Tragiskt att inse,  får jag erkänna. Men har fått mitt schema från min praktik, som jag har nu t.o.m 20;e maj. Jag ska bli extremt vuxen i 4 veckor. Vi snackar skift från 6:45 & sena kvällar! Men ja, det känns ändå bra. Jag får ju erfarenhet :) ...

Av Anniz - 8 april 2012 10:40

Tio första: Första bästa kompis: Annicka(Anka) Första bil: Har ingenFörsta kärlek: Marcus H Första husdjur: Hund Första semester: Öööh...Vet inte?Första jobb: Vikarie i 4 dagar under min praktik i 1;a ring Första köpta skiva: Absolute Music 7 Första ...

Av Anniz - 2 april 2012 17:01


Ja, här kommer ju bilden på min nya frisyr också kanske? Fick en kommentar från fröken Nagel att jag borde göra detta. Så här kommer det då!   Sååå....Nej, dags att återgå till mitt studerande. Kan jag slå in det tro..?! ...

Av Anniz - 28 mars 2012 15:09

Idag klippte jag lugg, något jag fegat ur senaste året. Men nu, 41 kg lättare, så varför inte? Jag passade i det! Gjorde lite mer slingor också, syns inte så bra på bild dock. Elakt, eller hur?   Var hos farbror doktor idag också. Fick mig en str...

Av Anniz - 10 mars 2012 19:06

Ja, jag erkänner. Jag är anti-bloggar egentligen! Men får väl ändå skärpa mig, finns tydligen folk som gillar att läsa mina bloggar...Något fel i skallen på dom, må jag säga. För vad finns det för intressant i den här liksom? INGENTING!   Fast jo...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Rosa Bandet

Stöd Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer

En bön

And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.

Ovido - Quiz & Flashcards