En liten blogg om mitt liv

Alla inlägg under januari 2010

Av Anniz - 22 januari 2010 09:07

Ja, nu tar jag mig tid att recensera filmen! Har en sjukdag, och vill inte bara sova bort dagen. Blir inte friskare av det. Så vi utnyttjar dagen, tycker jag.


The Twilight Saga - New Moon;
Bella är fortfarande kär i sin Edward, deras kärlek verkar odödlig(dåligt, skämt, förlåt!). Fram tills Alice ordnar en födelsedagsfest för Bella, som spårar ut. Bella skär sig på pappret till en av presenterna, och börjar självklart blöda. Jasper tappar kontrollen & försöker attackera henne, dock utan framgång. Edward inser då att Bella inte är säker med honom, han kan inte skydda henne som han tidigare lovat.


Edward lämnar Bella, som kommer in i en djup depression.


Kan väl inte skriva så mycke mer, pajjar väl filmen för er! Men den är väldigt spännande, helt olik Twilight! Jag gillade den iallafall :) Mycke halvnakna pojkar, grrrr!


        

Av Anniz - 11 januari 2010 19:06

Citat från en chatt på IRC:

* trotter är away igen
<PsychoBitch> Jag läste "gay igen" O.o
<PsychoBitch> Jag måååste tvätta ögonen!
<Devilholk> PsychoBitch: Freudiansk felläsning?
<Em> hahaha
<PsychoBitch> Devilholk, I hope not!
<Em> trotter är gay igen :D:D
<PsychoBitch> Em, jaaa-aa! Men vafan, jag höll på att tappa datorn :P
<Em> PsychoBitch: haha! skitkul felläsning :D
<PsychoBitch> Em, noo!
<Em> PsychoBitch: haha jo!! jag skrattar än! :D


Den lyckliga "PsychoBitch" är då..*trumvirvel* JAG!   

Av Anniz - 10 januari 2010 13:02

Jag har ställt mig en fråga ofta senaste åren - Varför finns kärlek? Vem kom på det ordet? Vem sa att man är som lyckligast, när man är kär? Jag vill vara lika lycklig ensam, som jag är när jag har någon som älskar/tycker om mig. Men samhället har väl lärt oss kvinnor att man inte kan vara det. T.o.m Sex And The City, som står för att vi kvinnor är starka typ, är kärlek ett konstant ämne.


Jag är ju en typisk tjej-tjej, jag vill ha någon som värmer mig kalla kvällar, någon som pussar på mig på morgonen. Någon som tittar på mig & säger ärligt att jag är den finaste han vet. Det har hänt ett fåtal gånger i mitt liv. Men jag vill ha något mer. Jag vill ha någon som bokstavligen får mig att sväva! Han ska vara den där speciella som man vet direkt, att det är rätt. Finns han tro?


Ligger nu ensam i min säng, med alla tankar, alla känslor & funderar på vad fan man ska göra. Ska nog ta mig en skön dusch, så jag slipper stressa med det till morgonen. Då behöver jag bara dra en borste genom håret, dra på mascara & kläder då. Jobb jobb, alltid lika trevligt....Ser inte fram emot den här veckan -.- Min mor driver mig till vansinne! Jag gör ett jobb, men så glömmer hon informera om dem 100 andra sakerna jag ska göra samtidigt. Hela fredagen bestod av detta! Nåja, kan inte bli värre då :)


Nu ser jag fram emot slutet av januari. Dejt med en sötnos :) Han charmade mig efter en timma, han vet ju hur man charmar folk;) Vet jag också, om man ska vara sån...Jag viftar på mina ögonfransar, plutar med läpparna & pratar med len röst (A)


Neeeej, nu ska jag få söndagen att gå...Skriver nog mer sen, ska skriva recension på New Moon!


Av Anniz - 3 januari 2010 13:36

En låt som beskriver mig;
     

I'm so fed up with everyone around me
(No one seems to care)
I'm just so far gone and nothing's gonna change
(I'll never be the same)

Its always do this, do that,
everything they want to
I don't want to live that way
Every chance they get their always
Pushin me away


Chorus:

Its never enough
No its never enough
No matter what I say

Its never enough
No its never enough
I'll never be what you want me to be


Its all so messed up and no one ever listens
(Everyone's deranged)
I'm just so fucked up and I'm never gonna change
(Wanna lay it all to waste)

Their always say this, say that,
nothing that you want to
I don't want to live that way
Every chance they get their always
Shovin me aside

Chorus


I'm Done


Bridge:

In the end we're all just chalk lines on the concrete
Drawn only to be washed away
For the time that I've been given
I am what I am

I'd rather hate you
For everything you are
Than ever love you
For something you are not

I'd rather you hate me
For everything I am
Than have you love me
For something that I can't


Its never enough
Its never enough
No matter what I say

Its never enough
No its never enough
No matter who I try to be

Its never enough
No its never enough
No matter how I try to change

Its never enough
Never never enough
I'll never be what you want me to be.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Rosa Bandet

Stöd Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer

En bön

And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.

Ovido - Quiz & Flashcards