En liten blogg om mitt liv

Alla inlägg under december 2009

Av Anniz - 20 december 2009 23:00

För 8 månader låg jag i sängen på Spec-förlossningen, sov faktiskt! Jag däckade av en morfinspruta som jag fick runt halv 10 på kvällen. Men Micke låg & läste tidningar, han sa att jag grät i sömnen & så gärna ville trösta mig. Men han vågade inte, med risk för att väcka mig. Som OM något hade kunnat väcka mig, jag var svintrött ju..Men kunde inte sova, morfinet hjälpte underbart mycke! Är så tacksam att jag fick bra personal den här kvällen, för hon som hjälpte mig under förlossningen var underbar.


Hela förlossningen var som en vanlig..Jag öppnade mig helt, fick ont, fick lustgas & fick krysta. Jag somnade dock mitt i värkarna, fick ju morfin & lustgas. Höll mamma i ena handen, lustgasmasken i andra & hade Mickes hand smekandes över min panna. Kommer ihåg känslan när vattnet gick...Var som om ett tryck släppte, jag andades ut & det kändes som om jag hade kissat :o Då slet dem upp mig ur sängen, tvättade av mig och bytte skjorta på mig, för jag hade ju fått vatten över hela mig! Den lilla stunden jag stod upp, så spydde jag & hade värkar hela tiden. Fick lustgas, men den hjälpte knappt när jag stod upp...Lilltjejen gled snabbt ner ju, det lilla jag stod upp hjälpte massor.


3:45 fick jag min första krystvärk, men jag andades igenom den. Vid 3:50, beskrev jag min smärta & dem sa att det var dags att krysta. Jaha, sagt & gjort! Jag krystade! 4:15 kom hon ut....2135 gram, 42 cm lång...Mammas lilla ängel, som var vackrast av dem alla!


Jag saknar dig & älskar  dig så mycke att det gör ont...Mammas allt, som inte fick stanna kvar hos mig....

Av Anniz - 4 december 2009 15:17

För en vecka sen låg faktiskt jag & Sebbe i min säng, vilade lite. Han kom ju ner sent den 26;e...Vi var väl hemma 12 på natten, pratade lite med mamma, sen la vi oss & myste.

Fredagen shoppade vi med lite vänner, sen drog vi hem, vilade & lagade mat. Vid 5-tiden var maten klar, så var det dags att duscha & göra oss snygga för att gå ut. Tog bussen till stan, sen vagnen till Stigbergstorget, gick till en pub kallad Henriksberg. Hade skitskoj :) Mycke mys att sitta med Sebbe, vi kramades & pussades massa. Hans läppar....Saknar hela honom, men mest hans läppar! Och innan någon frågar - jag & Sebbe är bara vänner! Bra vänner dock!
Sen drog vi vidare till Rockbaren, blev lite strul där inne...Så en ledsen jag + en besviken Sebbe åkte hem vid halv 11 redan. Men vi pratade ut, så allt var lugnt när vi gick in genom dörren iallafall.


På lördagen bakade vi lussekatter, efter det drog vi till Liseberg. När Liseberg hade stängt, traskade vi runt i ca 1 timma & väntade på att få dra till bion - vi skulle se New Moon. Nu har jag sett den, och vill se den igen!!!!


Söndagen...Inte så mycke, bakade pepparkakor & myste mest. Gosade med mina systerbarn ganska mycke, Sebbe gillade dem iallafall :)


Så kom måndagen...Han åkte hem...Nu sitter jag här, tittar på alla foton & ler. Känns ju ensamt & trist att det blev som det blev, men orka deppa! Har vunnit en underbar vän :)

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Rosa Bandet

Stöd Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer

En bön

And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.

Ovido - Quiz & Flashcards