En liten blogg om mitt liv

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Blev jag felbehandlad?

Av Anniz - 30 januari 2012 13:28

Vi pratade om felbehandling i skolan idag, då vi gick igenom HSL-lagen. Och en tanke slog mig, som dock slagit mig innan..."Blev jag felaktigt behandlad när Elisabeth dog?". 


För onsdagen samma vecka jag fick reda på att hon var död, så var jag på MVC. Min ordinare BM hade ledigt, så jag fick prata med en som hade "lite tid över". Förklarade för denna att jag varit sjuk sedan lördagen(dvs nästan 5 dagar!) & att jag spydde upp allt jag åt eller drack. Och att jag, vid eftertanke, inte känt bebisen röra sig sedan 10;e-11;e april. BM lyssnade då med en sån där doppler på magen, påstod att hon hörde starka hjärtljud &  kände hur bebisen sparkade emot hennes hand. JAG kände inget! Blev även avsnäst med "Gå du hem & drick mer vatten, vila", trots att mina ketoner var på +3. Såhär i efterhand borde jag kanske bråkat & krävt att dom skickade upp mig, vad vet jag? Hade inte ändrat något ändå, min lilla bebis var ju redan död.


Men det som slog mig som ett slag i magen, var att hon i min journal "skyddat sig själv" genom att skriva "Ber patient att höra av sig Spec-Förlossning om hon inte känt fosterrörelse innan kvällen". Tanten sa inget sådant till mig? Det borde jag kommit ihåg liksom!


Men finns inget jag kan göra nu, 3 år efter liksom. Kan bara säga att jag inte litar på MVC i Partille! Jag KRÄVDE på förlossningen att få gå på Spec-MVC nästa graviditet. Läkaren på förlossningen tyckte att jag var lite löjlig & försökte övertala mig att återvända till vanliga MVC. Tacka Gud att min mamma var där, för hon gav sig inte.

Jag hade t.o.m mitt återbesök på Spec-MVC, fick träffa en underbar läkare. Han förstod DIREKT att jag inte skulle kunna lita på vanliga MVC igen. Så när jag väl blir gravid igen, så behöver jag bara ringa upp till Spec-MVC direkt & få en tid. Underbart :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniz - 24 april 2012 13:46


Ja...Tragiskt att inse,  får jag erkänna. Men har fått mitt schema från min praktik, som jag har nu t.o.m 20;e maj. Jag ska bli extremt vuxen i 4 veckor. Vi snackar skift från 6:45 & sena kvällar! Men ja, det känns ändå bra. Jag får ju erfarenhet :) ...

Av Anniz - 8 april 2012 10:40

Tio första: Första bästa kompis: Annicka(Anka) Första bil: Har ingenFörsta kärlek: Marcus H Första husdjur: Hund Första semester: Öööh...Vet inte?Första jobb: Vikarie i 4 dagar under min praktik i 1;a ring Första köpta skiva: Absolute Music 7 Första ...

Av Anniz - 2 april 2012 17:01


Ja, här kommer ju bilden på min nya frisyr också kanske? Fick en kommentar från fröken Nagel att jag borde göra detta. Så här kommer det då!   Sååå....Nej, dags att återgå till mitt studerande. Kan jag slå in det tro..?! ...

Av Anniz - 28 mars 2012 15:09

Idag klippte jag lugg, något jag fegat ur senaste året. Men nu, 41 kg lättare, så varför inte? Jag passade i det! Gjorde lite mer slingor också, syns inte så bra på bild dock. Elakt, eller hur?   Var hos farbror doktor idag också. Fick mig en str...

Av Anniz - 10 mars 2012 19:06

Ja, jag erkänner. Jag är anti-bloggar egentligen! Men får väl ändå skärpa mig, finns tydligen folk som gillar att läsa mina bloggar...Något fel i skallen på dom, må jag säga. För vad finns det för intressant i den här liksom? INGENTING!   Fast jo...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Rosa Bandet

Stöd Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer

En bön

And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.

Ovido - Quiz & Flashcards