En liten blogg om mitt liv

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Lite tankar, en seg söndag

Av Anniz - 10 januari 2010 13:02

Jag har ställt mig en fråga ofta senaste åren - Varför finns kärlek? Vem kom på det ordet? Vem sa att man är som lyckligast, när man är kär? Jag vill vara lika lycklig ensam, som jag är när jag har någon som älskar/tycker om mig. Men samhället har väl lärt oss kvinnor att man inte kan vara det. T.o.m Sex And The City, som står för att vi kvinnor är starka typ, är kärlek ett konstant ämne.


Jag är ju en typisk tjej-tjej, jag vill ha någon som värmer mig kalla kvällar, någon som pussar på mig på morgonen. Någon som tittar på mig & säger ärligt att jag är den finaste han vet. Det har hänt ett fåtal gånger i mitt liv. Men jag vill ha något mer. Jag vill ha någon som bokstavligen får mig att sväva! Han ska vara den där speciella som man vet direkt, att det är rätt. Finns han tro?


Ligger nu ensam i min säng, med alla tankar, alla känslor & funderar på vad fan man ska göra. Ska nog ta mig en skön dusch, så jag slipper stressa med det till morgonen. Då behöver jag bara dra en borste genom håret, dra på mascara & kläder då. Jobb jobb, alltid lika trevligt....Ser inte fram emot den här veckan -.- Min mor driver mig till vansinne! Jag gör ett jobb, men så glömmer hon informera om dem 100 andra sakerna jag ska göra samtidigt. Hela fredagen bestod av detta! Nåja, kan inte bli värre då :)


Nu ser jag fram emot slutet av januari. Dejt med en sötnos :) Han charmade mig efter en timma, han vet ju hur man charmar folk;) Vet jag också, om man ska vara sån...Jag viftar på mina ögonfransar, plutar med läpparna & pratar med len röst (A)


Neeeej, nu ska jag få söndagen att gå...Skriver nog mer sen, ska skriva recension på New Moon!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniz - 24 april 2012 13:46


Ja...Tragiskt att inse,  får jag erkänna. Men har fått mitt schema från min praktik, som jag har nu t.o.m 20;e maj. Jag ska bli extremt vuxen i 4 veckor. Vi snackar skift från 6:45 & sena kvällar! Men ja, det känns ändå bra. Jag får ju erfarenhet :) ...

Av Anniz - 8 april 2012 10:40

Tio första: Första bästa kompis: Annicka(Anka) Första bil: Har ingenFörsta kärlek: Marcus H Första husdjur: Hund Första semester: Öööh...Vet inte?Första jobb: Vikarie i 4 dagar under min praktik i 1;a ring Första köpta skiva: Absolute Music 7 Första ...

Av Anniz - 2 april 2012 17:01


Ja, här kommer ju bilden på min nya frisyr också kanske? Fick en kommentar från fröken Nagel att jag borde göra detta. Så här kommer det då!   Sååå....Nej, dags att återgå till mitt studerande. Kan jag slå in det tro..?! ...

Av Anniz - 28 mars 2012 15:09

Idag klippte jag lugg, något jag fegat ur senaste året. Men nu, 41 kg lättare, så varför inte? Jag passade i det! Gjorde lite mer slingor också, syns inte så bra på bild dock. Elakt, eller hur?   Var hos farbror doktor idag också. Fick mig en str...

Av Anniz - 10 mars 2012 19:06

Ja, jag erkänner. Jag är anti-bloggar egentligen! Men får väl ändå skärpa mig, finns tydligen folk som gillar att läsa mina bloggar...Något fel i skallen på dom, må jag säga. För vad finns det för intressant i den här liksom? INGENTING!   Fast jo...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Rosa Bandet

Stöd Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer

En bön

And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.

Ovido - Quiz & Flashcards